Home Енергія Катовіце/ Спеціаліст: корозія знищує 25 мільйонів тонн сталі щороку; ми не можемо зупинити цей процес

Катовіце/ Спеціаліст: корозія знищує 25 мільйонів тонн сталі щороку; ми не можемо зупинити цей процес

В Tatiana
0 коментар 3 views
Фото Adobe Stock

Щороку в усьому світі корозія знищує 25 мільйонів тонн сталі, а глобальна річна вартість пов’язаних з цим втрат становить приблизно 2,5 трильйона доларів США. Незважаючи на нові методи захисту, ми все ще не можемо усунути цей процес, – наголошує д-р Адріан Ґудванський із Сілезького університету.

24 квітня відзначається Всесвітній день поінформованості про корозію, метою якого є донести до суспільства небезпеку, спричинену корозією матеріалів.

«Проблема корозії зачіпає практично всі сфери інфраструктури, включаючи будівництво, автомобільну, авіаційну, морську, хімічну та нафтову промисловість. Окрім матеріальних чи фінансових втрат, корозія також може призвести, прямо чи опосередковано, до більш трагічних втрат – втрати здоров'я та/або життя людини», – підкреслив д-р Гудванський з Лабораторії дослідження корозії, розташованої в Інституті інженерії матеріалів факультету точних і технічних наук Сілезького університету (UŚ). Текст на цю тему опубліковано на сайті університету.

За даними експертів Сілезького університету, щороку на нашій планеті корозією знищується 25 мільйонів тонн сталі, а світова річна вартість пов’язаних з цим втрат оцінюється в 2,5 трильйона доларів. У Польщі витрати на усунення пошкоджень від корозії складають приблизно 90 мільярдів злотих щорічно.

У своїй статті лікар навів приклади авіакатастроф, у яких зіграла роль корозія. Одним із них стала катастрофа літака МіГ-23М. 4 липня 1989 року радянський літак вилетів з військового аеропорту Колобжег-Багіч і взяв курс на Балтійське море. Після зльоту пілот полковник Микола Скурдін виявив, що двигун пошкоджений або вимкнений, і благополучно покинув машину, катапультуючись. Однак літак продовжував летіти близько 900 км, перш ніж остаточно розбитися в місті Кортрейк. В результаті катастрофи загинула одна людина – житель Кортрейка.

Розслідування, проведене після падіння літака, показало, що двигун не був повністю пошкоджений. Внаслідок електрохімічної корозії одного з елементів електромережі тимчасово знизилася її потужність.

Читайте так само:  В Сілезькому університеті відкрито дослідницький центр сучасних матеріалів і наноматеріалів

«Після катапультування пілота швидкість двигуна була збільшена до максимального значення, в результаті чого літак піднявся на висоту 12300 метрів, а запущена система контролю параметрів польоту (автопілот), якою був оснащений літак, утримувала літак. в повітрі на заданому курсі і висоті до тих пір, поки не закінчиться паливо і не впаде на землю», – пояснив фахівець.

Іншим прикладом, який наводить лікар, є катастрофа рейсу 243 авіакомпанії Aloha Airlines, який 28 квітня 1988 року пошкоджено приземлився в аеропорту Кахулуї на острові Мауї на Гаваях. Під час польоту пасажири почули шум із верхньої частини фюзеляжу та помітили тріщину в обшивці. В результаті його швидкого розширення відбулася вибухова декомпресія, що призвело до відриву великого фрагмента обшивки.

Екіпаж Aloha Airlines був змушений швидко знизитися на висоту для дихання, а потім здійснити аварійну посадку. Літак успішно приземлився, хоча під час швидкого зниження лівий двигун перестав працювати. Внаслідок пошкодження літака 65 осіб отримали поранення, 1 людина загинула.

“У результаті розслідування, проведеного Національною радою з безпеки на транспорті, прямою причиною катастрофи було визначено втому матеріалу в поєднанні з корозією каркаса літака. Корозію спричинила висока вологість у регіоні Гавайських островів, і літак мав здійснює часті рейси в цьому районі протягом майже 20 років», – зазначив д-р Gudwański.

Автор статті додав, що наведені вище приклади катастроф показують, що корозія все ще є серйозною проблемою, незважаючи на великий прогрес, який був досягнутий за останні роки в області захисту від корозії.

«Питання антикорозійного захисту літаків є надзвичайно важливим питанням», – підсумував д-р Адріан Гудванскі, посилаючись на дані глобального постачальника даних про подорожі, Official Aviation Guide of the Airways, згідно з якими з початку 2024 року понад По всьому світу було здійснено 8 мільйонів польотів, і кожен з літаків, що виконували політ, зазнав поломок, викликаних корозією. (PAP)

Читайте так само:  Вроцлав/ Вчені рекомендують зміни щодо розподіленої енергії

Наука в Польщі, Юлія Шиманська

jms/ zan/

Фото Adobe Stock

Вам також може сподобатися

Залишити коментар

News24 – найактуальніші новини України, які оновлюються кожної хвили 24 години на добу. Новини Екононіми, фінансів та передбачень на кожень день. Читайте останні новини та слідкуйте за нами

Вибір редакції

Останні новини