






Федеральна авіаційна адміністрація США пропонує встановити “другий бар’єр на польотній палубі” – фактично ще одні двері перед кабіною пілотів на деяких комерційних літаках. Це допоможе ще краще захистити екіпаж «від вторгнення» потенційних викрадачів або хуліганів, особливо «коли двері кокпіту відчинені».
«Кожен додатковий рівень безпеки має значення. Додатковий захист льотних екіпажів допомагає зробити нашу систему найбезпечнішою у світі», – каже виконувач обов’язків керівника FAA Біллі Нолен (Billy Nolen), колишній пілот авіакомпанії.
Нововведення вимагатиме від виробників літаків змін у конструкції на літаках, що використовуються на регулярних пасажирських перевезеннях у США. Зміни можливі не на всіх бортах: деякі з них занадто малі для встановлення другої двері, а деякі і так мають у певних конфігураціях.
Відповідно до правил пасажирських авіакомпаній Сполучених Штатів, які базуються на вимогах FAA, двері в кабіну пілотів є броньованими і повинні залишатися закритими і замкненими весь час, поки запущені двигуни. Якщо одному з пілотів з якоїсь причини треба тимчасово вийти з кабіни в процесі польоту, один з бортпровідників (або третій пілот, якщо він є) повинен на час його відсутності зайняти його місце в кокпіті: щоб інший член екіпажу не залишався один. Коли двері пілотської кабіни відчиняються і один з пілотів тимчасово знаходиться поза кокпітом, то ще один бортпровідник стоїть у проході обличчям до пасажирів і спостерігає за порядком у салоні: він повинен запропонувати сісти на місце будь-якому пасажиру, якщо той у цей момент попрямує у напрямку кабіни пілотів. , біля якої, як відомо, розташовується кухня та санвузол. Таким чином, додаткові двері перед цим блоком спростять процедуру, покращить безпеку та збільшить комфорт для екіпажів.
«Пілоти, наземний персонал, стюардеси та інші працівники авіації дають можливість мільйонам американців побачити своїх близьких… Ми цінуємо це, і підтримка якості їхньої роботи є ключем до стійкості авіаційного сектора», – пише міністр транспорту США Піт Буттіджіг (Pete Buttigieg). своєму Twitter.
Актуальність пропонованого FAA нововведення зросла після епідемії COVID-19. Соціальна напруга та необхідні санітарні заходи призвели до зростання так званої неконтрольованої поведінки серед деяких авіапасажирів у всьому світі.
Згідно зі статистикою FAA з 1995 року кількість розслідувань таких випадків щороку коливалася в США в межах 100 – 200 на рік, проте у 2021 році був сплеск: 1099. З початку 2022 року по 2 серпня вже зареєстровано 1734 епізоди неконтрольованої поведінки пасажирів у рейсових літаках а розслідування проводилося у 599 ситуаціях. 393 особи покарали відповідно до закону, у тому числі 80 серйозних епізодів розслідувало ФБР у кримінальному порядку.
Саме тому ще 2021 року адміністрація Джо Байдена включила вторинний бар’єр на льотній палубі до списку пріоритетних нормотворчих заходів. Наразі нове правило безпеки винесене на обговорення громадськості, і за два місяці FAA планує опублікувати остаточні детальні вимоги для авіакомпаній.