Поглиначі енергії поглинають кінетичну енергію аварій, зіткнень і падінь, щоб захистити пасажирів і транспортні засоби. У Варшаві розробили дешеві амортизатори з інноваційних композитних матеріалів, з яких можна будувати, наприклад, авіакрісла та підлоги літаків, а також аварійні бокси в автомобілях.
Представники Łukasiewicz Research Network оголосили про дослідження в прес-релізі.
Метод виготовлення поглиначів енергії удару з використанням вуглецевого композиту з термопластичною зв’язкою був розроблений Адріаном Ліпковським, який зараз працює в Інституті авіації імені Лукасевича. Його дипломна робота на цю тему, підготовлена в рамках навчання у Варшавському політехнічному університеті, посіла перше місце в грудні на конкурсі Польської асоціації переробників пластмас на найкращу дипломну роботу.
У рецензії на роботу Кшиштоф Пєньковський з Польської асоціації переробників пластмас писав, що абсорбери з термопластичних матеріалів «набагато легші, ніж широко використовувані гідравлічні або фрикційні абсорбери. Це зменшує вагу об’єкта, який бере участь у зіткненні, що ще більше зменшує його кінетичну енергію».
Представники Łukasiewicz сподіваються, що технологія буде використана в авіації у виробництві сидінь літаків або підлоги літаків і шасі, а також в автомобільній промисловості, насамперед у передніх і задніх аварійних боксах (розташованих перед бампером і прикріплених до шасі) в автомобілях.
Дослідження для інженерної дисертації було виконано в рамках проекту поглинача енергії лобового зіткнення для легкового автомобіля (CRASH-BOX), який фінансувався Центром Лукасевича. Лідером консорціуму був Łukasiewicz – Automotive Industry Institute, який проводив краш-тести. У роботі також брав участь Інститут авіації імені Лукасевича, фахівці якого спеціалізуються на композитних технологіях.
У повідомленні Łukasiewicz читаємо, що експерти Łukasiewicz – ILOT розробили інноваційну технологію використання термопластичних композитів, яка, на відміну від класичних термореактивних композитів, характеризується насамперед швидкістю виробництва та можливістю вторинного використання матеріалу (переробки) .
«Ключовими особливостями цієї технології, окрім зменшення ваги, також є швидкі темпи виробництва, широкий асортимент доступних матеріалів, індивідуальний дизайн, стійкість до корозії, інтеграція та ефективність виробництва, а також можливість переробки», — підкреслюють представники Лукасевича. (PAP)
Наука в Польщі
lt/bar/