Повноцінна заміна паперовим угодам у ProZorro — вже з квітня!

Електронна система держзакупівель продовжує роботу над цифровізацією тендерів і перехід до 100% Е-контрактингу. Вже з квітня 2020 року — одночасно з початком дії змін, передбачених Законопроектом №1076, тобто ProZorro 2.0 — у базі даних буде реалізована повноцінна електронна альтернатива паперовим контрактам. А до кінця нового року команда розробників ПроЗорро планує створити цифрові замінники інших паперів, без яких неможливо уявити собі галузь закупівель.

Для чого вводиться Е-контрактинг

Незважаючи на той факт, що електронна централізована база даних для публічних закупівель працює з серпня 2016 року, у системі досі використовуються скан-копії паперових документів. Тобто, для потреб будь-якої державної установи тендери досі проводяться зі значними витратами офісного паперу. Враховуючи обсяги закупівель та тренд до їхнього щорічного зростання, держава витрачає чимало природних ресурсів для забезпечення нагальних потреб.

Головна мета введення цифрового документообігу у ProZorro — це створення зручної, ефективної екофрендлі альтернативи використанню паперових носіїв. Це не буде обов’язковим для замовників, проте дасть їм змогу проявити реальну турботу щодо гострого для всього світу питання збереження ресурсів і протистояння змінам клімату. До того ж, використання Е-контрактингу має й інші переваги:

● заощадження коштів та часу, у томі числі — на пересилку й підписання;

● спрощення процедури затвердження документів;

● зменшення ймовірності допущення помилок у документах через неуважність;

● зберігання всіх змін і підписання за допомогою ЕЦП (електронним цифровим підписом) чи КЕП (кваліфікованим електронним підписом);

● надійне збереження всіх «паперів» у захищеній ЦБД.

Отже, перехід до електронних угод та інших цифрових документів є не лише доброю справою, але і реальним способом збільшити ефективність роботи установи. Крім системи держзакупівель ProZoro роботи у цьому напрямку здійснюють і електронні торговельні майданчики, авторизовані як оператори публічних закупівель. Наприклад, влітку 2019 року почав роботу сервіс SmartSign.

Читайте так само:  Купівля квартири з меблями у Львові: як правильно оформити угоду

Зрушенню у напрямку створення суцільного цифрового простору державних інституцій допомагає і поступова їх взаємна інтеграція. Наприклад, восени 2019 року ПроЗорро інтегрували з реєстром ДФС (тепер — Податкової). Ймовірно, вже за рік учасники і замовники у державних тендерів помітять суттєву різницю кількості паперів порівняно з періодом 2016-2019 років.

Читайте також:

Додати коментар