Робота в галузі шляхів сполучення України завжди вважалася дуже важливою і престижною, а зарплата була високою. Із загальним падінням рівня життя і ослабленням економіки країни, ця галузь також переживає кризовий період.

Ситуацію може виправити тільки уряд країни, наблизивши час, коли залізничникам підвищать зарплату в Україні. Всі проблеми сфери залізничних пасажирських перевезень, пов’язані з поганим фінансуванням і низькими платнями співробітників.
Індексація зарплати залізничників 2020
Коли мова заходить про зарплату співробітників сфери шляхів сполучення, мимоволі згадується питання збільшення зарплат.
Уряд оприлюднив останні новини Про індексацію зарплати залізничників України в 2020 році. Відповідно до цієї інформації, в бюджеті країни передбачено підвищення окладів співробітників сфери шляхів сполучення, а також індексація.
Поганий стан шляхів, рухомих складів, а також гостра необхідність в заміні старих поїздів на нові, це далеко не всі проблеми даної галузі. Витік досвідчених співробітників з-за того, що зарплата залізничника України дуже низька, теж є проблемою.
За підсумками роботи за минулий рік зарплата простого рядового залізничного працівника склала понад 10000 гривень. Ця цифра виглядає привабливо і спокусливо для працівників інших сфер діяльності, все ж враховуючи специфіку роботи і її складність, вона мала.
Якщо її перенести на поточний рік, враховуючи ціни на продукти і рахунки за комунальні послуги, то ця цифра незначна. Получка зросла, але не перекрила простих потреб звичайного українця.

Інформація від міністерства фінансів, що стосується зростання платні та їх індексацій говорить, про те, що в бюджеті на 2020 року закладено підвищення окладів і перегляд розмірів зарплат всіх співробітників. Поки інформація не може бути остаточно підтверджена, так, як ніхто не може дати роз’яснення з даного питання.
Сформована обстановка це нормально. Адже те, що співробітники жд мають право домагатися підвищення заробітної плати, безперечно. Коли співробітники залізниці дізналися, про високі доходи залізничної компанії і про заробітки її керівників, у них виникло бажання мати більш високі зарплати.
Все це викликало справжній заколот в залізничній компанії. Скасування багатьох рейсів, і закриття залізничних станцій змусили міністерство збільшити суми зарплат і додати це підвищення у фінансових планах на 2020 рік.
Укрзалізниця 2020 – підвищення зарплат
Середній оклад в залізничній компанії з 2014 по 2018 роки зросла у 2,5 рази, а вже в квітні 2019 року була 10-11 тисяч гривень. У процентному співвідношенні на получки співробітників залізниці витрачається трохи більше 40% від усього прибутку корпорації.
За заявами голови правління компанії останнє підвищення зарплати на Укрзалізниці в 2020.
На програму підйому заробітку працівників сфери шляхів сполучення правління виділило 1, 5 млрд гривень. Крім цього, 250 тисяч співробітників залізниці стали отримувати зарплати на 10% вище.
Всі виділені гроші були спрямовані на підвищення розміру зарплат нижчої і середньої ланки працівників.
Помічено, що максимальну зарплату отримують машиністи і їхні помічники, що забезпечують рух вантажних поїздів на далекі відстані, а співробітники локомотивів і швидких пасажирських поїздів, швидкість, яких 100 км/ч.
Машиністи, які працюють без напарника і ті, які відправляються в рейс або додатково у свої вихідні дні.
Одна третя частина всіх машиністів поїздів мають заробітну плату близько 20 тис. гривень на місяць. Відповідно до інформації наданої керівництвом залізничної компанії мінімальна зарплата у машиністів 16000 гривень, а максимальна понад 20000 гривень.
У планах керівництва закладено збільшення окладів машиністам. Самі невеликі заробітки у монтерів шляхів, механіків і людей, станційних чергових. У 2019 найбільша кількість співробітників, що звільнилися.

Працівники даної спеціалізації зайнялися пошуком вакансій в сусідніх країнах, де оплата праці відбувається відповідно до європейських стандартів.
За словами голови правління Укрзалізниці Євгена Кравцова: «Враховуючи втрати великих кількостей перевезень (з-за військових дій), компанія несе великі збитки, платить податки, але продовжує щороку виділяти гроші на оновлення та поліпшення компанії, і підвищення зарплат робітників».
Трохи раніше Кабінет міністрів розробив і затвердив програму на 5 років для удосконалення “Укрзалізниці” на 2019-2023 роки. Дана стратегія розроблена для поліпшення роботи компанії її ефективності та привабливості для іноземних інвесторів.
Зміни в кращу сторону
Платня робітників Укрзалізниці змінюється систематично. Здійснення реформи галузі шляхів сполучення торкнулося як співробітників вищої ланки, так і обслуговуючого персоналу. Програма створена для таких поліпшень:
- Винищення корупції – в 2019 році були проведені ґрунтовні перевірки, з метою контролю витрати коштів, наданих на удосконалення та закупівлю машин і комплектуючих.
- Оптимізація техніки та оснащення-поліпшення якості роботи Укрзалізниці, що забезпечує швидке пересування людей по всіх маршрутах;
- Підвищення зарплати залізничникам в Україні.
Під час здійснення змін важливу роль відіграє компетентність і досвід співробітників залізничників. Результати перевірок показали, що багато співробітників не мають належного рівня професіоналізму умінь.
Внаслідок цього можновладці домовилися про введення навчальних курсів для підйому кваліфікації. Все це передбачено в законі.
Скорочення залізничників
Те, що влада проводитиме скорочення, вперше стало чути в 2019 році в Україні. Тоді йшлося про звільнення співробітників, які погано виконують свої службові обов’язки або мають відношення до корупції.
Гроші, які вдалося заощадити на скороченні штату, будуть спрямовані на втілення в життя реформи, а також підвищення заробітку іншим працівникам. Крім того, після перевірок будуть закриті деякі залізничні станції, які не приносять прибуток.
Як показує життя, останні нововведення говорять про те, що галузь сильно змінюється. А скорочення залізничників у 2020 році в Україні цілком ймовірно. Звільнення торкнеться співробітників, кваліфікація яких низька. Таких працівників звільнять без всяких сумнівів.
Держава не планує витрачати фінанси з бюджету на фахівців, небажаючих працювати. Від працівників в тій чи іншій мірі, залежить життя всіх переміщаються в поїзді клієнтів. Адже клієнт платить гроші за якісну послугу.
Фінанси, які можна, при цьому, зберегти підуть на покупку нової сучасної техніки, удосконалення якості обслуговування клієнтів і заробітної плати співробітників. Якщо реформа пройде так, як планувалося, і описувалося раніше, тоді вийде зосередити всі потрібні зусилля і ресурси в єдине ціле і зробити українську галузь шляхів сполучення сучасною і якісною.