Друга іноземна мова в школі в 2019-2020 році

Стандарт загальної освіти, розроблений Міносвіти, передбачає вивчення другої іноземної мови – французької, німецької, іспанської або китайського – учнями 5-9 класів. Однак не всі навчальні заклади впровадили другу іноземну мову в школі в 2019 Р. яких змін слід очікувати школярам і їх батькам в 2019-2020 році?Друга іноземна мова в школі в 2019-2020 році

Поточна ситуація

Розмови про впровадження другої іноземної мови в школах ведуться давно, з 2010 року. Тому співробітники Міністерства освіти у своєму Листі № 08-1214 від 17.05.2018 р. пояснили, що зміст освітньої програми розробляється та узгоджується кожним окремо взятим навчальним закладом самостійно, відповідно до ФГОС № 412 від 17.05.2012 р., затвердженим Наказами Міносвіти РФ № 373 від 06.10.2009 р. і № 1897 від 17.05.2012 р.

При складанні навчального плану співробітники установ загальної освіти зобов’язані брати до уваги перелік дисциплін, обов’язкових до вивчення школярами відповідно до вимог ФГОС. Академічний мінімум для освітніх програм в Росії встановлюється ст. 12 і 28 ФЗ № 273 від 29.12.2012 р. «Про освіту». Відповідно до ФГОС до переліку обов’язкових дисциплін, які повинні викладатися в усіх школах, відносяться:

  • російська;
  • рідна мова;
  • література;
  • іноземна;
  • друга іноземна мова;
  • історія – загальна і Росії;
  • математика – геометрія і алгебра;
  • суспільствознавство;
  • географія;
  • основи духовно-моральної культури;
  • музика;
  • ОБЖ;
  • технологія;
  • фізична культура;
  • інформатика;
  • фізика;
  • біологія;
  • хімія.Поточна ситуація

Якщо звернутися до п. 9.3. ФГОС № 413 від 17.05.2012 р. з поточними доповненнями від 29.06.2017 р., то можна помітити, що в розділ «Іноземні мови» включені такі предметні результати освоєння шкільних дисциплін, як:

  • іноземна;
  • другий іноземний – базового рівня.

Обов’язкове вивчення іноземної мови прописано і в ч. 1 розділу V Стратегії інноваційного розвитку РФ.  За результатами освоєння програми учень повинен мати такі навички:

  • здатності до комунікації;
  • первинні знання про культурні особливості країн мов і вміння вибудовувати свою поведінку згідно з нормами, прийнятими в іноземній державі;
  • вміти спілкуватися з носіями на пороговому рівні;
  • використовувати навички пошуку інформації на англомовних (або інших залежно від досліджуваної програми) ресурсах в освітніх цілях.

Незважаючи на вищевказані обставини, аж так 2019 р. стандарти ФГОС Минобрнауки розглядалися навчальними установами як акт, що носить чисто рекомендаційний характер. Директори ліцеїв, гімназій і шкіл самостійно приймали рішення про необхідність додавання тієї чи іншої програми в навчальний план.

Яких змін очікувати в 2019 році?

Чи буде впроваджений в обов’язковому порядку друга мова в російських навчальних закладах-питання досить спірне. На підставі листа Міносвіти № 08-1214 від 17.05.2018 р. можна судити про те, що друга іноземна повинен бути включений до стандартів загальної освіти і поширюватися на учнів 5-9 класів. Однак на практиці існує ряд труднощів, які заважають виконанню вимог Міністерства. Основними проблемами, через які багато шкіл досі не виконують вимоги ФГОС, є:

  • брак професійних кадрів;
  • незгода батьків з підвищенням навантаження на дітей;
  • відсутність навчальних матеріалів і програм освоєння нової дисципліни;
  • відсутність у затвердженому штатному розкладі вільного часу.

У зв’язку з вищевказаними обставинами, лист досі носить рекомендаційний характер і, за станом на початок 2019 р., друга іноземна мова так і не став обов’язковим елементом навчальної програми. Чиновники з Міністерства освіти тверезо оцінюють існуючу ситуацію і усвідомлюють, що в російських школах на сьогоднішній день не сформовано штат компетентних педагогів, а також відсутня методична готовність для виконання стандарту ФГОС. А значить, у батьків є цілий рік для підготовки дітей до засвоєння другої мови в 2020 р.

Сьогодні рішення про те, який іноземний стане обов’язковим до вивчення, приймає виключно Адміністрація навчального закладу. Найпопулярнішим залишається німецький в основному завдяки рекомендації Міносвіти РФ і програмі «Німецький – перший друга іноземна» за ініціативи Інституту Гете (при Посольстві Німеччини) і МАУПН. У разі впровадження змін у 2020 році батькам першокласників не варто турбуватися про збільшення освітнього навантаження на їхніх дітей.

Справа в тому, що зміни будуть впроваджуватися поетапно. З 1 класу діти, як і раніше, буду вивчати англійську або німецьку в якості основного, а з 5 класу приступлять до засвоєння другої мови. Йдеться про загальноосвітні школи, без поглибленого вивчення мов. Якщо дитина в 2020 р. піде в 6 клас, то навіть при впровадженні нового освітнього стандарту зміни його не торкнуться, так як програма навчання другого инязу розрахована на 6 років, тобто для дітей з 5 по 11 клас включно.

Читайте так само:  1 лютого 2019 року до Землі наблизиться астероїд

При цьому потрібно розуміти, що згідно «диференційованого підходу» кожен регіон може самостійно прийняти рішення про обсяги досліджуваних дисциплін: все буде залежати від місця проживання сім’ї.Яких змін очікувати в 2019 році

 

Читайте також:

Додати коментар