В 2019 році Уряд Москви і Московської області продовжить виділяти фінансування на будівництво Центральної кільцевої автомобільної дороги (ЦКАД), покликаної розвантажити траси, які з’єднують столицю з прилеглими районами. Що ж являє собою цей проект, і як виглядає його детальна карта?
Основні відомості про новому полотні
Будується асфальтобетонна дорога проляже на відстань в 525 км і пройде через Солнечногорск, Покровку, Софріно, Икшу, ділянка М-11 і Велику і Малу Московські кільця, які також називають Великий (А-108) і Малої (А-107) бетонкой відповідно. По суті ЦКАД, яка для зручності будівництва і поступового введення в експлуатацію була розділена на 5 пускових комплексів, стане практично повним дублером останньої автотраси. Обидві дороги навіть розташуються один від одного в безпосередній близькості, а саме на відстані в 500-900 м.
Однак різниця, зрозуміло, буде – так, на відміну від Московського Малого кільця (ММК), який є безкоштовним кільцевим шосе, проект, що будується зараз, здебільшого виявиться платним (в середньому 2,32 р/км). Держмито може змінюватися в залежності від виду транспорту і часу дня. Без внеску можна буде проїхати хіба що по 5 пусковому і ділянці 2 пускового комплексів.
Трасу оснастять 2 смуги в одну й іншу сторону і відбійним розділовим огорожею в центрі, зробивши з неї зразкового представника категорії I-А. В деяких місцях максимальна ширина досягне 8 смуг. Передбачається, що за новим шляхам сполучення можна буде мчати на швидкості до 150 км/год, адже вони виявляться досить вільними для маневрування і комфортного керування засобами пересування. Планований щодобовий потік – понад 43 тис. автомобілів.
Точно відомо, що до 2019 року завершення спорудження ЦКАД не передбачається. Початок реалізації проекту, хоча і було намічено на 2011 рік, фактично стартувало лише в 2016 році. У 2018 році забудовникам доведеться зіткнутися з труднощами, пов’язаними з проведенням в країні Чемпіонату Світу з футболу, а тому терміни здачі роботи відсунуться знову. Повне введення всіх комплексів в експлуатацію приурочений тільки до 2022-2025 років.
Важливо! Зараз автолюбителі мають можливість покататися по невеликому відрізку 5 секції у 3,6 км, що дозволяє обійти Звенигород. Він відкрився в листопаді 2017 року. Тут можна рухатися по чотирьох смугах на швидкості не більше 60 км/ч. Внесок держмита не потрібно (виняток становлять великовантажні машини).
Детальніше про першої черги
Серед останніх новин про втілення проекту Центральної кільцевої автодороги в життя особливою значущістю виявилася відзначена зустріч прем’єр-міністра Росії Дмитра Медведєва з керівником державної компанії «Автодор» Сергієм Кельбахом, який курирує цю роботу, в 2017 році. В ході аудієнції глава організації повідомив, що перший і найбільший за протяжністю ділянку у 339 км, що включає в себе 4 секції (1, 3, 4, 5), буде запущений не в 2018, як це передбачалося спочатку, а поступово введений в експлуатацію до грудня 2019 року.
Дані шляхи сполучення охоплять міський округ Домодєдово МО, Наро-Фомінський і Подільський райони, а також столичний Троїцький АТ. Ділянка буде побудовано з урахуванням всіх наявних на цих територіях залізничних полотен і старих автотрас. Там, де не вдасться без проблем прокласти наземне покриття, влада обіцяє спорудити багаторівневі транспортні розв’язки. Так, перша ділянка опиниться оснащений:
- 14 мостами;
- 24 шляхопроводами;
- 4 розв’язками;
- 3 естакадами.
Фінансування
Втілення проекту ЦКАД в дійсність було пов’язане з низкою серйозних труднощів. Наприклад, підрядник ТОВ «Стройгазконсалтинг», який зголосився побудувати нове асфальтобетонне полотно для «Автодору», спочатку заявив, що зведення першої дільниці запізнюється, а потім і зовсім відмовився від ведення робіт. В результаті виконання було передано в руки «Крокус Інтернешнл», однак проблеми не закінчилися і тут. На зустрічі з Медведєвим Кельбах зізнався, що процес залучення вкладників виявився куди більш повільним, ніж прогнозувалося.
Зараз бюджет, виділений на реалізацію першої черги, являє собою підсумовування 52% коштів з федеральної казни і 48% коштів приватних та зацікавлених осіб. Згідно з припущеннями, нова дорога обійдеться державі в 350 млрд. рублів. Однак це не лякає і навіть не обмежує влади – так, вони готові витратити точно таку ж суму на те, щоб оснастити прилеглу до траси територію необхідними об’єктами інфраструктури, такими як заправки, станції по ремонту, дрібні кафе і ресторани, готелі, дрібні магазини і т. д. Експерти в сфері економіки сподіваються, що поява ЦКАД посприяє розвитку в Московській області дрібного і середнього бізнесу.
Соціальна підтримка для жителів Підмосков’я
Глава Міністерства транспорту РФ Максим Соколов зауважив, що росіяни, які проживають в підмосковних областях, мають усі шанси на отримання пільг при користуванні ЦКАД. Незважаючи на те, що депутатам ще належить обговорити цей крок, міністр впевнений, що запровадження знижених тарифів стане правильним рішенням. У зв’язку з будівництвом автомагістралі під ризик деструктивних змін потрапила екологія цілого регіону, про що заявила міжнародна незалежна організація «Грінпіс».
Крім того, деякі жителі були змушені зіткнутися з необхідністю переселення, адже будівлі населених пунктів виявилися розташовані прямо на місці пролягання дороги. На момент опитування у 2012 році людей, незадоволених введенням платної траси, налічувалося 52%. Щоб знизити цей показник Уряду і Державній Думі доведеться встановити перелік компенсаційних виплат і посібників для представників Підмосков’я.