Боргова політика РФ на 2017-2019 роки

Боргова політика РФ на 2017-2019 роки передбачає помірне збільшення державних запозичень. Згідно з прогнозами Мінфіну, відношення держборгу до ВВП досягне 15,7%, що призведе до збільшення витрат на обслуговування заборгованості. Незважаючи на цю тенденцію, рівень боргового навантаження на бюджет далекий від критичного рубежу.

 

Плановане збільшення навантаження

 

Підвищення нафтових котирувань і відновлення економічного зростання забезпечили бюджету додатковими надходженнями. Однак витрати державної скарбниці продовжують перевищувати заплановані доходи, що змушує чиновників шукати додаткові джерела фінансування.

Міністерство фінансів

В 2015-2016 рр. уряд активно використовував ресурси Резервного фонду, які допомогли подолати негативні наслідки кризи. У результаті запаси повністю вичерпалися, що підштовхнуло уряд нарощувати боргові зобов’язання. В рамках затвердженої боргової політики РФ на 2017-2019 роках, відношення державного боргу до показника ВВП збільшуватиметься з 13,2% до 15,7%. Це призведе до зростання витрат на обслуговування держборгу до 5,4% (за підсумками 2016 року даний показник становив 3,8%).

 

 

Представники Мінфіну підкреслюють, що зміна обсягу державних запозичень буде пов’язано з макроекономічними факторами. Даний інструмент допоможе подолати такі загрози для сталого розвитку національної економіки:

  1. Уповільнення зростання світової економіки.
  2. Геополітична напруженість.
  3. Зниження попиту на сировинних ринках, які є ключовими для РФ.
  4. Структурні дисбаланси російської економіки.
  5. Падіння рівня інвестицій.
  6. Погіршення демографічних факторів.

 

Чиновники вважають, що запозичення стануть ключовим джерелом покриття дефіциту бюджету. Відносна частка даного інструменту в 2019 році перевищить 90% (в 2016 році за рахунок держборгу фінансувалося 20% дефіциту). При цьому чисті внутрішні запозичення досягнутий кордону 1 трлн руб., що вдвічі перевищує показники 2016 року. Внутрішній борг буде зростати за рахунок додаткового випуску ОФЗ.

 

Чисті зовнішні запозичення будуть поступово скорочуватися:

  • 2017 рік – на 21,2 млрд руб.;
  • 2018 рік – на 60,1 млрд руб.;
  • 2019 рік – на 12,2 млрд руб.
Читайте так само:  Допустима норма алкоголю у крові у 2018-2019 році

ВВП Росії

Незважаючи на помірний рівень держпозик, представники Мінфіну відзначають потенційні ризики затвердженої боргової політики РФ на 2017-2019 роках.

 

Потенційні загрози

 

Обсяги запозичень Мінфіну на внутрішньому ринку збільшаться на 60% і досягнуть рівня 1,6 трлн руб. рік. Незважаючи на таку динаміку, рівень держборгу РФ залишається відносно низьким, наголошують чиновники. Однак наявність суттєвих бюджетних ризиків може призвести до надмірного зростання боргового навантаження. Найбільш песимістичний сценарій передбачає неможливість залучати кредитні ресурси в цільових обсягах, що загрожує негативними наслідками для державних фінансів.

 

Експерти відзначають зміна структури держборгу, що буде впливати на стійкість фінансової системи. Частка нерезидентів досягла позначки 32%, проте подальше нарощування позик призведе до зміни даної пропорції. Іноземці не будуть суттєво збільшувати свої інвестиції в російський держборг, уникаючи надмірних ризиків. У результаті Мінфін зможе розраховувати тільки на кошти вітчизняних інвесторів.

 

Близько 75% боргу припадає на цінні папери, левова частка яких номінована в рублях (71%). Боргова політика РФ на 2017-2019 роках передбачає випуск нових єврооблігацій, які на сучасному етапі дозволять зберегти присутність на міжнародному ринку. Облігації будуть розміщуватися в доларах, проте чиновники допускають випуск облігацій федерального позики в євро. Крім того, відомство не виключає розміщення ОФЗ в юанях, що дозволить залучити китайських інвесторів.

 

Також у Мінфіні планують змінити законодавчі обмеження для глобальних банків. Найбільші фінансові установи зможуть самостійно відкривати рахунки в Національному розрахунковому депозитарії, що раніше дозволялося тільки центральним регуляторам. Дане нововведення полегшить викуп держборгу РФ з боку нерезидентів. Необхідні обсяги запозичень можуть виявитися істотно нижче, якщо відбудеться зниження дефіциту бюджету. В рамках оптимістичного сценарію доходи державної скарбниці можуть перевищити витрати вже в 2018 році.

Читайте так само:  Скільки служать в армії Росії в 2019-2020 році

Боргова політика РФ

Динаміка дефіциту

 

Відновлення позитивної динаміки нафтового ринку призвело до поліпшення бюджетних показників. В результаті дефіцит бюджету в 2017 році склав 1,6% ВВП або 1,5 трлн руб., що істотно краще попередніх прогнозів уряду. Раніше чиновники планували, що цей показник досягне 2,5% ВВП. На початку 2018 року вартість нафти подолала позначку 70 дол./бар., що є позитивним сигналом для російської економіки.

 

Подорожчання «чорного золота» призводить до збільшення нафтогазових доходів державної скарбниці. Збереження позитивної тенденції нафтового ринку призведе до подальшого скорочення дефіциту бюджету, що дозволить знизити обсяги запозичень з боку Мінфіну. В результаті обсяги держборгу почнуть знижуватися, а витрати на обслуговування заборгованості досягнуть докризового рівня.

Читайте також:

Додати коментар