Атестація педагогічних працівників на 2020 рік

Щоб підвищити якість роботи викладачів, що щорічно в процес їх обов’язкової атестації вносяться різні корективи. Процес перевірки професіоналізму викладачів здійснюється за формою Кімів, використовуючи за основу об’єктивну оцінку общефедерального рівня.Щоб підвищити якість роботи викладачів...

Основні відомості

Кілька років тому Президент Росії схвалив формування спеціальної системи вчительського росту, головне завдання якої – оцінка рівня професіоналізму зазначених працівників за допомогою спеціальних напрацювань Міносвіти. Щоб дізнатися, за яким принципом запланована атестація педагогічних працівників на 2020 рік, слід спочатку засудити головні положення цього процесу.

В встановлення категорії російських вчителів найближчим часом очікується кілька нових вимог, задіяних на всій території РФ.

  1. Зміст – результативність праці вчителя оцінюється на підставі спеціально заздалегідь підготовленого матеріалу, викладеного у формі Кіма. У такому вигляді оцінюється не тільки знання предмета, а ще й психолого-педагогічна методика його викладу перед учнями.
  2. Нова модель випробувань – забезпечує стимулювання серед педагогів підвищення якості власної праці і його результативності.
  3. Зміни – надають можливість обзавестися вищою категорією звичайного вчителя, який тільки закінчив педагогічний ВУЗ. Для цього достатньо продемонструвати перед комісією власні професійні навички і результат майстерності. Від присвоєної категорії безпосередньо залежить зарплата педагога.

Причина перерахованої модернізації – вирішення питання про молодих вчителів. Їх зарплата і так не надто примітна, і поки їх колеги можуть розраховувати на більш істотну оплату власної праці, ті, хто дійсно хоче і може працювати добре, змушений погоджуватися на мізер. Тому вже зараз всі молоді вчителі масово подають заявку на дострокову атестацію.Основні відомості

Існуючі недоліки системи атестації

На даний момент в Росії існує два типи атестації представників педагогічної сфери.

  1. На присвоєння кваліфікаційної категорії.
  2. На відповідність займаній посаді.

Основним недоліком такої атестації вважається її «непрозорість». Виявляється, до питання підвищення кваліфікації в регіонах країни підходять по-своєму. Обов’язковим вважається сам порядок проведення процедури, а не її зміст. Проблема криється в тому, що немає єдиних вимог до атестації.

  1. Присвоєння кваліфікаційної категорії здійснюється за допомогою оцінки праці вчителя – вивчається його «портфоліо». Ось тільки точних ЕФОМ і критерієм кваліфікації при цьому просто немає.
  2. Нинішні правила Міносвіти не дозволяють молодому вчителю, тільки отримав диплом, розраховувати отримати вищу кваліфікаційну категорію. Згідно з правилами, спочатку доведеться заслужити першу категорію, після чого можна претендувати на вищу, але тільки не раніше, ніж через два роки після останньої атестації.
  3. Створення «портфоліо» – атестаційного документа, забирає у педагога чимало часу і сил, дещо він повинен витрачати на навчання школярів. В результаті, велика частина робочого часу вчителя витрачається не за призначенням.
  4. Якщо педагогу вже вдалося успішно впоратися з атестацією, у нього пропадає всяке бажання продовжувати освіту і обзаводиться новими професійними компетенціями з-за недостатньої мотивації. Проблема – відсутність перспектив посадового зростання.Існуючі недоліки системи атестації

Атестація на відповідність займаній посаді в 2019 році

Особливу увагу вчителів слід звернути на нову модель атестації, не змінює сам порядок процедури отримання «заліку» на відповідність займаної посади. Як і раніше, цей процес буде керуватися існуючими нормативами і регламентами. Перехідний період законодавства РФ на нові правила атестації встановлено до 1 січня 2020 року.

Читайте так само:  День військової слави Росії в 2019 році

На даний момент політики розбирають питання про можливе виключення із стандартів оцінювання вчителів деяких пунктів, раніше використовуються при процедурі.

Оголошений вид атестації проводиться на підставі оцінювання педагогічних якостей, навичок та результатів виконуваних обов’язків, прописаних в трудовому договорі. Частина, що стосується посадових обов’язків викладача, керується відповідним ЄКР.

Завдяки модернізації процесу атестації педагогічних працівників вдасться скоротити дистанцію між тими, хто має достатній стаж і початківцям професіоналом. Це зовсім не означає, що хтось намагається применшити заслуги вчителі старшого покоління. Просто, чому молоді кадри не можуть отримувати більше, якщо їх професійні якості це дозволяють.

У новій моделі атестації підтвердження кваліфікації педагога повинно здійснюватися на підставі об’єктивної, незалежної оцінки, з допомогою атестаційної форми ЕФОМ.

Зміниться і сам зміст перевірки. Контрольні матеріали повинні бути розділені на 3 основних блоку:

  • педагогічний предмет;
  • рівень знань тієї науки, що викладається;
  • комунікативні навички.

З зазначеним напрямком у подальшому буде розширюватися професійна оцінка представників загальноосвітньої сфери.

Дуже важливо запам’ятати, що оцінка знань учнів, які навчаються за методикою досліджуваного педагога, повинна проводитися не за піковим результатами, а в динаміці «що знав і чого навчився».

Ризики нової моделі

Виявляється, не все нове – добре. Варто використовувати це твердження за нинішньої тематиці? Давайте розберемося.

Поки толком незрозуміло, хто саме і за якими критеріями повинен перевіряти есе педагога для оцінки його кругозору. Можливо, надалі його замінювати КИМами.

Аналіз уроку вчителя для визначення його психологічних характеристик:

  • потрібні додаткові фінансові витрати;
  • немає можливості отримати дозволи на зйомку учнів від усіх батьків.
  • Профпридатність вчителя можна оскаржити в суді.

На думку більшості нинішніх педагогів, такий вид перевірки їх знань вважається не цілком доречним, адже в першу чергу їх кваліфікація підтверджується дипломом. Що робити у випадку, якщо педагог не зміг пройти атестацію? Звільняти ніхто нікого не збирається, так як не ця головна мета. Правда, доведеться змиритися з подальшою перепідготовкою: навчання, курси підвищення кваліфікації.

Читайте так само:  П'ятиденка в школах в 2018-2019 році

Перспективи зростання

На сьогоднішній день існуючі моделі атестації ніяк не відбиваються на професійному зростанні вчителя. Завдяки новій моделі можна розраховувати на побудову педагогічної кар’єри в різних напрямках.

НСУР пропонує уряду використовувати для таких цілей 3 посадові градації.

  • Вчитель. Закінчив навчання, володіє знанням предмета і може вільно планувати і проводити уроки.
  • Старший вчитель. Педагог з першою категорією, що опанувала інноваційними технологіями, працює з учнями з ОВЗ, і здатний самостійно розробляти навчальну програму.
  • Ведучий учитель. Педагог з вищою категорією, що володіє всіма компетенціями попереднього ланки і виступає в якості інтегратора.

Старший вчитель може займатися наставництвом, що не займе занадто багато часу. До речі, кожна з представлених градацій має власне відгалуження.

На завершення залишається лише додати, що розробка нової системи атестації російських вчителів буде тривати аж до 2020 року. Апробація нововведень повинні проходити в декількох регіонах країни. Бали і всі інші, більш докладні відомості по зазначеній темі, вдасться дізнатися незадовго до моменту офіційного вступу модернізацій чинності.Перспективи зростання

Читайте також:

Додати коментар