Підсумковий твір в 2018-2019 навчальному році

Навчання в школі раніше давало більш якісний результат у більшості випадків. Пізніше система освіти стала гірше, але це тривало недовго. Як би не лаяли ЄДІ, воно змусило учнів хоч трохи взятися за розум, щоб здати всі випускні іспити. Причому це сталося після того, як формат іспиту повернули твір. Підсумкове твір в 2018-2019 навчальному році знаходить все більшу чіткість кордонів і визначеність критеріїв. Залишається тільки самим учням зрозуміти, що їх чекає.

підготовка до твіра

Складові частини підсумкового твору і обсяг готової роботи

 

Раніше саме у написанні твору полягала здача іспиту та вимоги, і обсяги були іншими. Причому зараз змінилися навіть терміни написання підсумкового твору. Залишилася тільки загальна суть, характерна для більшості письмових робіт. Мова йде про складових частинах твору.

 

 Їх усього три:

  1. Вступ.
  2. Основна частина.
  3. Висновок.

 

З одного боку все просто, але це лише на перший погляд. Для складових частин підсумкового твору передбачені чіткі критерії. Зокрема регламентований обсяг кожної з частин. Максимальний обсяг відводиться під основну частину — це близько 2/3 твори. Інша третина припадає на вступ і висновок, причому останнє найчастіше коротше першого.

 

Смисловий зміст укладення рідко у кого викликає труднощі. З набранням не всім зрозуміло що робити. Часто там пишуть про те, про що твір. Виходить щось середнє між коротким описом статті і змістом. Насправді у вступі потрібно відображати причини інтересу до обраної теми або її актуальність на даний час. При цьому тут досить складно допустити фатальні помилки. Значно складніше йдуть справи з основною частиною — важливо виключити непотрібне словесний сміття. За фактом ця частина твору не повинна містити порожніх пропозицій, як-небудь фактів, не пов’язаних з його темою. Є і більш конкретні вказівки щодо зв’язку тези і аргументу.

 

Ця пара повинна бути присутня в кожному абзаці основної частини, до того ж аргументи потрібно не тільки приводити, але і підтверджувати прикладами з життя або літературних творів. Щодо кінцевого обсягу підсумкового твору в 2018-2019 навчальному році є конкретні цифри. Якщо трохи не «добрати» до потрібних показників, то робота не буде зарахована.

Читайте так само:  Фільм Незвідане. Удача Дрейка (2019 р.)

 

Мінімальний поріг обсягу — 250 слів, оптимальний розмір на 100 більше. Так як критерій обсягу проходить у формі заліку, то потрібно обов’язково виконати мінімум, щоб при перевірці врахували інші показники роботи, а саме твір було хоч якось оцінено.

 

Основні критерії оцінювання твору

 

Знаючи точні критерії оцінювання підсумкового твору в 2018-2019 навчальному році, буде нескладно підготуватися до його написання. Варто загострити увагу недбайливих учнів на те, що просто «відписатися» не вийде. Твір обов’язково буде оцінено на відповідність обраній темі. Також буде досить складно списати, навіть при відточеному умінні непомітно вивчати шпаргалки. Це пов’язано з тим, що якщо перевіряючі запідозрять у творі наявність списаного тексту, то вони мають право перевірити його в системі антиплагіат. Якщо половина тексту буде відзначена неунікальною, то твір вважається невиконаним.

Підсумковий твір

Для оцінювання роботи будуть застосовані 13 критеріїв. Два з них за принципом залік/незалік, решта виражені в балах. Для загального заліку за твір необхідно отримати мінімум 7 позитивних критеріїв, включаючи обидва пункти без балів. Всього 20 балів, причому для заліку не обов’язково набирати максимум. Розподіляються вони так:

  1. відповідність обраній темі — від 0 до 2 балів.
  2. пунктуаційні норми — 1 зш./3 бали, 2-3/2 б., 4-5/1 б.
  3. помилки мовлення — відсутні або 1-2 зш./2 бали, 3-4/1 б.
  4. дотримання граматичних норм — 1 зш./ 2 бали, 2-3/1 б.
  5. відсутність орфографічних помилок — 1 зш./3 бали, 2-3/2 б., 4-5/1 б.
  6. актуальність аргументації — до 2 балів при використанні доказів з літератури і життя.
  7. точність використаних фактів — літературна і інша достовірність аргументів і даних дасть 1 бал.
  8. оригінальність викладу — нестандартні висновки і незвичайна, але правильна аргументація можуть дати 1 бал.
  9. загальна грамотність роботи — мале кількість будь-яких помилок за формулою 100 слів/4-5 помилок принесе 2 бали.
  10. якість мовного оформлення — використання термінології, логічність побудови пропозицій дасть 2 бали.
  11. логіка викладу і стиль побудови твору — коректність і послідовність розповіді принесе 2 бали.

 

Першими на момент оцінки не перевіряються інші критерії — обсяг виробництва і самостійність його написання. Якщо обсяг менше 250 слів, то далі твір не перевіряється, якщо антиплагіат показав великий відсоток чужого тексту, робота знімається. Тому тільки при обох заліках по цим пунктам твір проходить подальшу перевірку.

Читайте так само:  Як зареєструватися в PayPal в Україні в 2020 році?

 

Нюанси підготовки до твору

 

Повноцінна підготовка до написання підсумкового твору в 2018-2019 навчальному році починається задовго до його здачі. Як мінімум, необхідно знати вимоги до готової роботи та критерії її оцінювання. Чітке знання того, які нюанси будуть особливо розглянуті при виставленні оцінки, дають можливість отримати мінімально прохідний бал навіть при поверхневому знанні теми.

 

Важливо! Найбільш дієвим способом підготовки до будь-якої теми підсумкового твору стане банальне читання. Причому спочатку потрібно прочитати рекомендовану шкільною програмою літературу, а пізніше перейти і на інші високохудожні або глибокодумні твори. Ще одним важливим аспектом підготовки є практика. Непогано просто потренуватися писати твори на будь-яку тему, намагаючись застосувати обов’язкову структуру з наступною самооцінкою виконаної роботи. Можна знайти «напарника», щоб одержувати більш об’єктивну оцінку, міняючись для аналізу написаними творами.

 

Особливості складання тим і терміни їх озвучування

 

Спочатку була запропонована просто основа, якась нитка, зобов’язана бути присутньою в підсумковому творі. Вже пізніше був змінений сам принцип розважливою частини письмової роботи. За основу бралися 2 протилежних або як-то пов’язаних поняття, причому не завжди одне з них виключало інше, точніше, на цю тему можна було міркувати в своєму творі.

 

Всього ж тематичних напрямів пропонується 5 на вибір. Парними стали тільки твори за 2 останніх роки. На їх прикладі можна подивитися напрямок тем:

 

  • Уч. рік 2016-2017: дружба і ворожнеча; розум і почуття; досвід і помилки; честь і безчестя; перемога і поразка.
  • Уч. рік 2017-2018: байдужість і чуйність; сміливість і боягузтво; людина і суспільство; вірність і зрада; цілі та засоби.

 

Це лише тематичні напрями, кожне з яких має чіткі межі. П’ять основних напрямків будуть відомі школярам вже з початку навчального року. Конкретний перелік тем стане доступний за 15 хвилин до початку іспиту.

 

Увага! Не варто розраховувати на друзів і знайомих з інших регіонів, готових після іспиту вислати теми. Щоб виключити такі фактори було передбачено кілька комплектів тематичних напрямів, що розсилаються в різні регіони. Це дозволяє уникнути раннього інформування школярів друзями з областей з іншим часовим поясом.

Читайте так само:  Настройки каналов спутникового телевидения на 2020 год

 

Для випускників робиться пояснення — теми даються не тільки для того, щоб школяр міг розмірковувати в письмовому вигляді. Потрібно задати напрямок думки в залежності від теми. Це може бути аналіз двох протилежних понять або їх взаємозв’язок, сучасне трактування якогось життєвого нюансу або особливості людських стосунків.

Особливості складання  твіра

Регламент написання роботи і терміни перездачі

 

Особливо тривожним або просто недбайливим школярам варто знати, що невдало написане твір передбачає перездачу. Зробити це можуть і ті, хто хворів, і ті, кого спіймали на списуванні. Існують певні дати для перескладання. Для проведення повторної атестації передбачено 2 дати в 2019 році:

  • 6 лютого.
  • 8 травня.

 

Дати обрані не випадково, це перші середовища конкретних місяців. Тому у тих, хто захворів, просто не здав з першого разу, а також не зміг написати твір на початкову дату, буде ще 2 шансу. При цьому треба пам’ятати, що при виборі такої форми атестації потрібно заздалегідь написати заяву. В іншому регламент екзаменації стандартний для всіх видів подібних заходів.

 

Любителям спізнюватися варто розуміти, що ніхто не заборонить їм приступити до написання підсумкового твору в 2018-2019 навчальному році з причини несвоєчасного приходу. Спізнілі можуть спокійно пройти на вільне місце та приступити до виконання роботи. Важливими моментами є 2 нюанси:

  • Ніхто і нічого не буде заново пояснювати.
  • Час на виконання роботи закінчиться щодо його початку, а не приходу учня.

 

Початок написання підсумкового твору виразно в єдиний час для всіх регіонів. Незалежно від шкіл до роботи учні будуть приступати до 10 годин. При цьому прийти в школу вони можуть не раніше, ніж за 1 годину, тобто в 9:00. Це не обов’язкова умова, можна підійти і 9:45. Всього буде дано 235 хвилин для звичайних школярів, а для учнів виправних установ та дітей з інвалідністю на 1,5 години більше. До того ж випускникам не варто сильно хвилюватися — у них є право на 2 перездачі.

Читайте також:

Додати коментар